Alla inlägg under december 2010

Av Maria Dellham - 6 december 2010 12:03

Vilken avslutning på helgen- Bo Kaspers i Västerås

Jag var på en helt otroligt bra konsert med Bo-Kaspers orkester. Det var fullt ös från början till slut! Grattis till Västerås att vi får hit ett sån´t bra band...

  

Av Maria Dellham - 5 december 2010 15:37

Jag vill börja med att tacka alla som supportat mig i min kampanj i valet. Det var en fantastiskt rolig valrörelse på alla sätt. Kännde verkligen att jag hade stöd. Vi knackade många dörrar där det var många positiva männskor där vi kännde stöd men bakom del dörrar fanns det personer med viss skepsis.  

Det gick så bra för oss att vi gick fram två mandat både kommunen och landstinget.

Tyvärr så gick det inte lika bra för våra kollegor i alliansen så vi tappade majoriteten i både landsting och kommun. Grattis får jag säga till nya majoriteten i landstinget.

Vi är redo för en ny match och kommer igen till valet 2014. Fast innan dess kommer vi att driva oppositionspolitik på båda håll. I och med att det gick så bra för oss i landstinget så fick vi utökat antal platser i styrelser och nämnder och ett råd till för moderterna i landstinget.
1 november blev jag vald till m - oppositionsråd i landstinget tillsammans med Tomas Högström. Jättekul!

 

Ovido - Quiz & Flashcards